۳ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۸

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

پرواز پهپادهای سمپاش در گندمزارهای بهشهر

پرواز پهپادهای سمپاش در گندمزارهای بهشهر

ساری- مسئول دهستان شهدای بهشهر در قرارگاه پیشرفت و آبادانی از توزیع سم قارچ کش در ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گندم بهشهر خبر داد و گفت: این عملیات به صورت دستی و پهپاد انجام می شود.

مهدی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این سم در راستای مقابله با قارچ کش‌ها به منظور جلوگیری از بیماری‌های قارچی و افزایش عملکرد گندم انجام می‌شود.

مسئول دهستان شهدا بهشهر در قرارگاه پیشرفت و آبادانی، توزیع سم قارچ کش در بین کشاورزان و بهره برداران اراضی گندم مازندران برای مقابله با افت اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تأثیر مصرف سم قارچ کش در افزایش عملکرد به اثبات رسیده است، تصریح کرد: این سم پاشی به صورت دستی و پهپاد اجرایی می‌شود و اجرای سم پاشی با پهپاد ۳۰ درصد از مصرف سم را کاهش می‌دهد.

بابایی اظهار امیدواری کرد: با مصرف به موقع سموم قارچ کش، تولید گندم در شهرستان بهشهر به جایگاه واقعی خود برسد و علاوه بر دستیابی به عملکرد مطلوب نتایج رضایت بخش آن نصیب بهره برداران شود.

مسئول دهستان شهدا بهشهر در قرارگاه پیشرفت و آبادانی تصریح کرد: سرعت بخشیدن به زمان سم پاشی، انجام سم پاشی به شکل منظم و یکنواخت، جلوگیری از شکستگی شاخه گندم در زمان خوشه بندی و کاهش هزینه‌های این عملیات از مزیت‌های سمپاشی با پهپادها به شمار می‌رود.

بابایی بیان کرد: برداشت گندم از ۱۰ تیرماه در دهستان شهدا بهشهر آغاز و تا ۲۵ تیر ماه ادامه دارد و استفاده از فناوری‌های نوین در سمپاشی از برنامه‌های مهم در حوزه افزایش تولید گندم به شمار می‌رود.

کد خبر 5218961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha